مالی - اقتصادی- مدیریتی - کارآفرینی

مالی - اقتصادی- مدیریتی - کارآفرینی

گزارش ها، تحلیل ها و مصاحبه های من در حوزه مالی و اقتصاد (اسلامی)، مدیریت و کار آفرینی
مالی - اقتصادی- مدیریتی - کارآفرینی

مالی - اقتصادی- مدیریتی - کارآفرینی

گزارش ها، تحلیل ها و مصاحبه های من در حوزه مالی و اقتصاد (اسلامی)، مدیریت و کار آفرینی

قدم های جدی دوبی در مسیر حمل و نقل بدون راننده


روز سوم دیماه 1395؛ حاکم دبی راهبرد حمل و نقل خودکار این شهر را راه اندازی کرد که طبق آن؛ در سال 2030، تا 255 درصد از سفرهای دوبی بدون راننده خواهد بود! این راهبرد، موجب افزایش راندمان، بهره وری و کاهش ازدحام ترافیک، آلودگی و میلیون ها ساعت رانندگی می شود.  

همچنین دوبی با راه اندازی "چالش حمل و نقل خودکار"، از بزرگترین مراکز تحقیق و توسعه جهان دعوت به ارائه پیش نهادهای خود برای بکارگیری این فن آوری در این شهر نموده است. با این کار؛ دوبی در صدد است یک مدل جهانی منحصربفرد برای شهر آینده ارائه داده و خود را تبدیل به بزرگترین آزمایشگاه تحقیق و توسعه جهان برای حمل و نقل بدون راننده نماید.


به نظر می رسد؛ با قدم های جاه طلبانه، عملیاتی و موفق حاکم دبی در:

  • صنعت هواپیمایی؛ که در سال 2016 موفق به کسب جایزه رتبه اول خطوط هوایی جهان برای خطوط هوایی امارات از اسکای تراکس و رتبه ششم برای خطوط هوایی اتحاد این کشور شده است!

(از "جایزه اسکای تراکس خطوط هوایی جهان"، به عنوان اسکار صنعت هواپیمایی یاد می شود!)

  • و انرژی خورشیدی؛ که حاکم دوبی 3 ماه پیش در روز 2 سپتامبر 2016 اعلام کرده بود: ما امروز بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را با سرمایه گذاری 500 میلیارد درهمی (150 میلیارد دلاری) راه اندازی کردیم که قرار است تا پایان سال 2030 تکمیل شده و 5000 مگاوات برق تولید کند. 25% از برق دوبی در سال 2030، محصول انرژی پاک خواهد بود و تا سال 2050 این میزان به 75% افزایش خواهد یافت. ما در سال 2050 شهری با کمترین میزان تولید کربن خواهیم بود. ما صندوق 500 میلیون درهمی (150 میلیون دلاری) تحقیقات را برای انرژی پاک و صندوق سبز دوبی با سرمایه 100 میلیارد درهم (30 میلیارد دلار) را برای سرمایه گذاری در انرژی پاک راه اندازی کردیم.

اکنون بدست آوردن این هدف یعنی تبدیل شدن به "بزرگترین آزمایشگاه جهان برای نو آوری در صنعت حمل و نقل بدون راننده" دور از انتظار و واقعیت نباشد!


"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint
یک هدف بدون برنامه؛ تنها یک آرزو است. آنتونی دی سینت


"A leader is one who knows the way, goes the way, and shows the way." - John C. Maxwell
یک رهبر کسی است که راه را می شناسد، در راه قدم می گذارد، و راه را نشان می دهد. جان مکسول



امیرعباس زینت بخش

پژوهشگر و نویسنده در حوزه های کارآفرینی، مدیریتی، اقتصادی و مالی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.