با توجه به برنامه دولت برای راهاندازی شبکه هوایی داخلی بینشهری، طبیعتا تقاضای بخش خصوصی برای سرمایهگذاری و مالکیت هواپیماهای برد کوتاه و یا جت شخصی تقویت میشود. از سوی دیگر، طبق قانون تنها مالکان شرکتهای هواپیمایی مجاز به خرید و استفاده از هواپیما در خطوط خود میباشند. این در حالی است که تاسیس ایرلاین و شرکت هواپیمایی برای شرکت و یا فردی که مایل به سرمایهگذاری و مالکیت این هواپیماهاست نه مطلوب و نه اقتصادی میباشد. در این مقاله به ارائه یک راهکار میپردازیم.
ادامه مطلب ...در راستای نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور علاوه بر ضرورت دخالت مستقیم دولت و استفاده از منابع مالی آن، می توان با استفاده از ابزار های تامین مالی که در ذیل به چهار نمونه از آنها اشاره می گردد، از پتانسیل بخش خصوصی به لحاظ اجرا و منابع مالی بهره مند شده و زیر ساخت های رقابتی شدن این صنعت راهبردی را در بازار جهانی فراهم آورد.